Do's & Don'ts - #Diet 1

Σαν άνθρωπος που έχει ακολουθήσει δεκάδες δίαιτες, έχω καταλήξει σε κάποια πράγματα που σε βάθος χρόνου με βοήθησαν να κάνω πιο υγιεινές επιλογές με αποτέλεσμα ένα ισορροπημένο βάρος για μεγαλύτερο διάστημα. Κάθε σώμα βέβαια έχει τις δικές του ανάγκες, αλλά ίσως πάρεις μερικές ιδέες που να ταιριάζουν με τις δικές σου συνήθειες! 

Όπως έχω αναφέρει ξανά δεν είμαι ειδικός σε θέματα διατροφής.Εάν κάποιος ενδιαφέρεται να χάσει κιλά ή να ακολουθήσει μια σωστή διατροφή θα πρέπει να απευθυνθεί σε έναν ειδικό, διαιτολόγο - διατροφολόγο που θα του προτείνει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα προσαρμοσμένο στα κιλά και τις ανάγκες του.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν και ίσως σε κινητοποιήσουν να ξεκινήσεις επιτέλους εκείνη τη δίαιτα που πηγαίνει από Δευτέρα σε Δευτέρα! 

  • Μην παραλείπεις ποτέ γεύματα. Ακόμα και το φρούτο που θα φας ανάμεσα από το πρωινό και το μεσημεριανό, ή το μεσημεριανό και το βραδυνό, θα σε βοηθήσει έτσι ώστε να μην πέσεις με τα μούτρα στο φαγητό και να μείνεις πιστός στη δίαιτα σου. 
  • Βάλε το πρωινό στη ζωή σου. Το πρώτο γεύμα είναι αυτό που θα σου δώσει ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας και θα μεταφέρει όλα τα υπόλοιπα γεύματα μία με δύο ώρες παρακάτω, γιατί απλά θα έχεις πιο γεμάτο στομάχι! 
  • Να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες! Οι ώρες που κοιμάσαι, είναι οι ώρες που σίγουρα δεν πεινάς! Να τρως έως και 3 ώρες πριν κοιμηθείς και 1 ώρα αφού έχεις ξυπνήσει. Έτσι τα γεύματα σου βγαίνουν ανά 3 ώρες περίπου οπότε δεν προλαβαίνεις να πεινάσεις πολύ. Αν για παράδειγμα ξυπνήσεις στις 9, πάρε το πρωινό σου στις 10, το δεκατιανό στις 12:30, το μεσημεριανό στις 3, το απογευματινό στις 6 και το βραδυνό στις 9 ή 10 ανάλογα την ώρα που κοιμάσαι!
  • Μην μετανιώνεις για τις παρασπονδίες σου. Σίγουρα κάποια στιγμή θα θελήσεις να φας κάτι που σου έχει λέιψει ή που ζήλεψες. Κάντο, αλλά με μέτρο και μη νιώθεις τύψεις γι' αυτή σου την επιλογή. Εφόσον βάζεις τον εαυτό σου σε αυτή τη διαδικασία, τουλάχιστον απόλαυσε το!
  • Να αφήνεις το πιρούνι κάτω, ανά 2 μπουκιές. Το συγκεκριμένο tip θα βοηθήσει σίγουρα κάποιον που τρώει πολύ γρήγορα! Όταν αφήνεις το πιρούνι σου στο πιάτο, μασάς για περισσότερη ώρα το φαγητό, τρως πιο αργά και έτσι χορταίνεις πιο γρήγορα!
  • Να σέβεσαι το φαγητό που τρως.  Ένα σωστό γέυμα θα σου δώσει δύναμη να αδράξεις τη μέρα, θα σου δώσει ενέργεια για να διευθετήσεις τις υποχρεώσεις σου και θα σου χαρίσει το αίσθημα της πληρότητας που ίσως θα σου φτιάξει και τη διάθεση! 
  • Μην τρως επειδή βαριέσαι! Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου είναι να τρως επειδή δεν έχεις κάτι καλύτερο να κάνεις. Πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι έχεις καταναλώσει μέχρι εκείνη τη στιγμή και να σκέφτεσαι λογικά για το αν πρέπει να φας ξανά ή όχι.
  • Να ψάχνεις τον λόγο που τρως, αν αυτός δεν είναι η πείνα. Πολύ συχνά τρώμε παραπάνω επειδή δεν είμαστε καλά ψυχολογικά, επειδή δουλέψαμε πολύ ή είμαστε κουρασμένοι. Ακόμα κι αν το κάνεις, να αναζητάς κάθε φορά τον λόγο που τρως, ενώ στην πραγματικότητα δεν πεινάς και αυτό σε βάθος χρόνου μπορεί να ενδυναμώσει την αυτοσυγκράτηση σου, για λόγους που δεν σχετίζονται άμεσα με την πέινα!
  • Μην χρησιμοποιείς το φαγητό σαν επιβραύευση. Οι πραγματικοί λόγοι που πρέπει να τραφείς, είναι πολύ μακρυά από την επιβραύευση του τύπου "έκανα γυμναστική και κουράστηκα, άρα μου αξίζει μια βάφλα με 3 μπάλες παγωτό!"
  • Μην αναλώνεσαι σε συχνές και αυστηρές δίαιτες! Ταλαιπωρούν το σώμα, το μυαλό και την ψυχολογία σου. Είναι προτιμότερο να πάρεις τον χρόνο που χρειάζεσαι για να είσαι σε καλή διάθεση, από το να ξεκινάς Δευτέρα και την Τετάρτη να βρίσκεσαι παρέα με ένα μπολ πατατάκια κλαίγοντας μπροστά στην τηλεόραση. Αν δεν είσαι σε καλή ψυχολογία, το πιο πιθανό είναι να απογοητευτείς ακόμα περισσότερο όταν η διατροφή που θα ξεκινήσεις δεν είναι μια συνειδητή επιλογή, οπότε προστάτεψε τον εαυτό σου! 
  • Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου. Πριν ξεκινήσεις μια δίαιτα σκέψου τι είναι αυτό που σε οδηγεί στην υπερβολική κατανάλωση φαγητού και ξεκαθάρισε στο μυαλό σου τους πραγματικούς λόγους που θες να μπεις σε αυτή την διαδικασία. Όσο πιο κοντά είσαι στην αλήθεια σου, τόσο πιο πιθανό είναι να πετύχει μια δίαιτα που ξεκινά για τους σωστούς λόγους!

Ακόμα κι αν δεν είσαι σε διάθεση για να κάνεις δίαιτα ή δεν χρειάζεται να κάνεις, προσπάθησε να τηρείς κάποιους κανόνες σε σχέση με τη διάτροφη σου, έτσι ώστε να εκπαιδεύεις το μυαλό και το σώμα σου για να μένεις σε μία σταθερή κατάσταση. Είναι προτιμότερο όταν δεν μπορείς να κάνεις δίαιτα, να παραμένεις τουλάχιστον στο κιλά που βρίσκεσαι και όταν έρθει η κατάλληλή στιγμή να ξεκινάς από λιγότερα κιλά! 

... to be continued.

Callie

 


Σχόλια
RK
Γραφείς υπέροχα! Μπραβο Callie!! 😀😀



Αφήστε το σχόλιο σας.






Τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.